Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • L’Ajuntament de Berga obre la convocatòria per formar part de l’organització del concert jove de La Patum de 2019
    Data de publicació: 14.03.19
    El dissabte, 22 de juny, es portarà a terme el concert jove de La Patum en el context de les festes de Corpus de 2019, que se celebraran del 19 al 23 de juny a Berga. L’esdeveniment organitzat per l’Ajuntament de Berga contempla la cessió de l’espai públic a la zona del concert que es realitzarà al Passeig de la Indústria, a prop del CAP Berguedà, amb l’objectiu de repartir l’espai de les barres entre les entitats locals interessades en gestionar el servei de bar durant el concert de dissabte a la nit. En aquest sentit, la convocatòria s’adreça a entitats, associacions i fundacions de caràcter cultural i/o juvenil sense ànim de lucre i amb seu social al municipi de Berga per a què formin part de l’organització.

    Característiques de la convocatòria

    Les bases del concurs públic contemplen la participació d’un màxim de 5 entitats. Per participar-hi, caldrà comunicar l’interès en formar part de l’organització de l’esdeveniment enviant un correu electrònic a vilanaaj@ajberga.cat. El termini establert per a la realització de les sol·licituds finalitzarà a la mitjanit del diumenge, 31 de març de 2019.

    La cessió de l’espai s’atorgarà per odre d’inscripció i serà per a un període de dos anys consecutius, tot i que no serà obligatori exhaurir-los. Les associacions que hagin superat els dos anys hauran de cedir el seu lloc a les noves entitats participants, en cas que el nombre de sol·licituds superi la quantitat de places disponibles. Tanmateix, es preveu la realització d’un sorteig públic per excloure a les entitats que hagin format part de l’organització del concert durant dos o més anys.

    Organització i tasques de l’esdeveniment

    Cadascuna de les associacions seleccionades haurà d’aportar un mínim de dues persones majors de 18 anys per portar a terme les tasques relacionades amb l’organització de l’esdeveniment. Les funcions que hauran de desenvolupar les persones designades inclouen l’assistència a les reunions informatives sobre la logística del concert, atendre les barres en cadascun dels torns del servei establert, la recollida del material i la neteja de l’espai de les barres quan hagi acabat l’esdeveniment, entre d’altres. A més, els membres de les entitats que realitzin el servei de barra hauran d’haver realitzat obligatòriament una formació sobre dispensació responsable i violències sexistes en l’àmbit de l’oci nocturn que s’inclou en la campanya ‘Vull la nit!’ promoguda per les àrees de Joventut i Drets Socials del consistori berguedà.

    D’altra banda, la comanda de beguda es realitzarà de forma conjunta i els beneficis també es repartiran a parts iguals entre les associacions que formin part de la gestió de les barres del concert. Les agrupacions participants en l’acte hauran d’assumir els càterings dels grups musicals que actuaran en el concert jove de La Patum d’enguany.

    Sessió informativa d’assistència obligatòria

    El dilluns, 1 d’abril, a 2/4 de 8 de la tarda, hi haurà una sessió informativa a l’Ajuntament de Berga per a què les entitats inscrites puguin validar la seva participació en el concurs. La no assistència a la reunió suposarà la pèrdua de la plaça de l’entitat en qüestió. Per a més informació, podeu consultar les bases al web municipal (www.ajberga.cat) i al web oficial de La Patum de Berga (www.lapatum.cat).



  • Berga revalida el Segell Infoparticipa per la transparència del web municipal assolint un 96,15% dels indicadors avaluats
    Data de publicació: 13.03.19
    L’Ajuntament de Berga ha renovat el Segell Infoparticipa per la qualitat i la transparència de la comunicació pública local. Es tracta de la 6a edició del projecte impulsat pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona que té l’objectiu d’avaluar la informació que es publica als webs de les administracions públiques per promoure la millora de la transparència i la qualitat de la informació que s’ofereix a la ciutadania. En aquest sentit, el consistori berguedà ha revalidat el distintiu corresponent a l’edició de 2018 assolint un 96,15% dels indicadors avaluats. Aquesta xifra suposa una millora del 6,38% respecte el 2017, quan l’ens local va obtenir un 90,38% del total d’indicadors examinats.

    Berga valida una cinquantena d’indicadors

    El Segell Infoparticipa està format per 52 indicadors distribuïts en cinc categories diferents que s’utilitzen per avaluar la qualitat de la informació publicada sobre els càrrecs electes de la corporació, com es gestionen els recursos col·lectius i els recursos econòmics de la ciutat, quina informació es dona sobre el municipi i quines eines es posen a disposició dels veïns i veïnes per promoure la participació ciutadana. En aquesta ocasió, el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) ha certificat el compliment de 50 dels 52 indicadors, és a dir, 3 més respecte l’edició anterior.

    La transparència com a eina de fiscalització de l’acció de govern

    L’obtenció del distintiu ha estat valorada positivament per part de l’equip de govern del consistori. L’alcaldessa, Montse Venturós, ha destacat la tasca realitzada pel personal de l’Ajuntament de Berga. “Hi ha hagut un vast esforç per part dels companys i companyes del consistori a l’hora de poder obtenir la pràctica totalitat dels ítems de transparència i seguirem treballant per assolir el 100% de cara a l’any vinent”. Venturós ha assenyalat com a imprescindible que “les administracions públiques posin a l’abast dels veïns i veïnes aquelles eines que els permetin saber a què es destinen els recursos públics”. En aquest sentit, la regidora de Participació Popular, Roser Valverde, ha manifestat que la renovació del segell suposa “una consolidació progressiva de la transparència informativa i això fa que els veïns i veïnes de la ciutat puguin conèixer millor la gestió que es fa des del seu ajuntament i des del seu municipi”. Valverde ha afegit que “la transparència informativa també permet fiscalitzar millor i de més a prop l’activitat de l’equip de govern i participar, mitjançant les eines que ens dona el Reglament de Participació Popular, d’aquelles decisions que ens poden afectar en el dia a dia i opinar sobre temes específics”.

    Acte d’entrega del certificat

    Montse Venturós i Roser Valverde han recollit el guardó en una acte celebrat aquest dimecres, 13 de març, a la Sala d’Actes del Rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona. L’esdeveniment conduït pels periodistes Núria de José i Dani Gutiérrez ha estat presidit per la rectora de la UAB, Margarita Arboix. A més, també ha comptat amb les intervencions d’Amparo Moreno, directora del LPCCP; Jaume Viñeta, coordinador de Focus Grup sobre transparència i qualitat de la informació de les administracions públiques i Jordi Foz, secretari de Transparència i Govern Obert de la Generalitat de Catalunya.

          10  11  ...  Següent >

Calendari

    
Març 2019
    
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga