Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • Berga obre el període per sol·licitar les places d’administradors i administradores de La Patum i Els Elois 2020
    Data de publicació: 02.03.20

    L’Ajuntament de Berga ha obert la convocatòria per sol·licitar l’accés a les places d’administradors i administradores de La Patum i Els Elois de 2020. Es tracta de quatre parelles que s’encarregaran de presidir els actes principals durant les festes de Corpus i Els Elois d’enguany en representació dels antics quatre barris en què es dividia la ciutat: Feixines o Capdamunt de la Vila (Fonolls), Sant Pere (Esclafidors rebentats), Centre o Carrer Major (Esclafidors embotits) i Raval (Ravenisses). Tradicionalment, els administradors i administradores tenien la funció de recaptar diners per finançar les despeses de les festes de l’Octava de Corpus, però avui dia la seva participació ha esdevingut simbòlica i protocol·lària. Les persones interessades en formar part de les dues celebracions podran presentar la seva candidatura del 2 de març al 17 d’abril, a través de la tramitació d’una instància genèrica al consistori berguedà.

    El llegat de les festes dels barris

    Els administradors i administradores no són una comparsa, però comptem amb 401 anys d’història i s’han convertit en un element rellevant de la festa perquè han contribuït a mantenir el llegat de les festes dels barris que tradicionalment se celebraven durant La Patum. La vida social i cultural del municipi era cabdal i la figura dels administradors i administradores ha estat essencial per explicar la història dels barris i la seva contribució al Corpus berguedà.

    Presentació de candidatures

    L’Ajuntament de Berga ha obert un període ordinari en què es podran presentar les candidatures per escollir les quatre parelles d’administradors i administradores en funció d’una sèrie de criteris de valoració que es basen en la data de celebració del casament, el lloc de residència i la vinculació a entitats locals, comparses i formacions musicals per part dels candidats i candidates. Cal recordar, però, que no és imprescindible que les parelles candidates estiguin casades per poder exercir el càrrec d’administradors i administradores. El termini d’inscripció és obert des d’aquest dilluns i es tancarà el divendres, 17 d’abril. En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre de places disponibles, s’obrirà un període extraordinari per a què s’hi puguin apuntar persones a títol individual que posteriorment seran agrupades per parelles.

    La sol·licitud de les places d’administradors i administradores es podrà realitzar mitjançant la presentació d’una instància genèrica via telemàtica o presencialment al Registre general de l’Ajuntament de Berga situat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia i el dilluns, de 5 a 7 de la tarda. Les persones sol·licitants hauran de ser majors d’edat i en el document d’inscripció caldrà indicar els criteris de valoració que compleixen.

    Compromisos durant ambdues celebracions

    Les setmanes prèvies a l’inici del Corpus, l’Ajuntament de Berga portarà a terme una sessió informativa a les parelles seleccionades per explicar les tasques protocol·làries que comporta el càrrec i també disposaran d’una persona de referència durant la celebració de la festa per tal d’acompanyar-los en les seves funcions. En aquest sentit, els administradors i administradores hauran d’assistir als actes relacionats amb les festes de La Patum i Els Elois de 2020. Per exemple, hauran de participar al Ple extraordinari del diumenge de l’Ascensió, les misses majors, La Patum de Lluïment de dijous, divendres i diumenge de Corpus, el lliurament de premis del concurs de cartells i el concurs de dibuix infantil, l’entrega dels Títols de Patumaire i Patumaire d’Honor i els salts de Patum que es realitzaran davant dels seus domicilis durant la passada de dissabte a la nit. D’altra banda, també es requerirà la seva assistència durant els actes de la festivitat d’Els Elois com per exemple en les passades de dissabte i diumenge, a l’ofici i el Ballet de Déu de la Boda Típica de l’Alt Berguedà.

    Per a més informació sobre el procés d’inscripció dels administradors i administradores de La Patum i Els Elois, podeu contactar amb l’àrea d’Alcaldia, a través de l’adreça de correu electrònic alcaldia@ajberga.cat i al telèfon 93 821 43 33, extensió 3201.



  • Berga elimina l’aparcament de vehicles de la Pl. St. Pere per prioritzar l’ús pels vianants i promoure l’activitat comercial
    Data de publicació: 27.02.20

    L’Ajuntament de Berga ha suprimit la zona d’aparcament de vehicles de la Plaça de Sant Pere. Des d’aquest dijous, 27 de febrer, no es permetrà l’ús de les 9 places d’estacionament amb regulació horària (zona blava) que hi havia habilitades a la plaça. Es tracta d’una mesura que té l’objectiu d’alliberar l’espai ocupat actualment pels vehicles per prioritzar-ne l’ús destinat als vianants, així com promoure l’activitat comercial al nucli antic de la ciutat. El regidor de Mobilitat, Eloi Escútia, ha explicat que amb aquesta mesura es “dona prioritat a la ciutadania i es fomenta l’ús de la plaça com a espai de convivència i relació social”. Tanmateix, el regidor de Via Pública, Obres i Serveis, Aleix Serra, ha comentat que “la plaça més emblemàtica de la ciutat estigués ocupada per vehicles era una anomalia, ja que, és una situació poc habitual a les ciutats de Catalunya”.

    La proposta adoptada pel consistori berguedà ha estat debatuda amb el veïnat a través de diverses trobades per donar a conèixer el projecte i recollir les inquietuds i suggeriments dels veïns, veïnes i comerços de la zona. El regidor Aleix Serra ha esmentat que les actuacions que es porten a terme en espais habitualment ocupats per vehicles poden generar controvèrsia. En aquest sentit, Serra ha dit que “som conscients que per a molta gent és important tenir el cotxe a prop de casa i, per això, hem volgut parlar abans amb el veïnat i explicar-los els motius d’aquesta mesura”.

    Durant la jornada d’avui, diversos efectius de les brigades municipals han col·locat elements de mobiliari urbà, bancs i torretes, en diferents espais de la plaça per tal d’impedir l’estacionament de vehicles.

    Bonificacions per estacionar en zones blaves properes

    La desaparició de la zona blava de la Plaça de Sant Pere contempla una sèrie de bonificacions per a què les persones residents i els botiguers de la zona puguin aparcar el cotxe a les zones d’estacionament amb limitació horària més properes. En concret, les persones afectades per la mesura podran obtenir descomptes de fins al 70% per aparcar a la zona blava de la Ronda Moreta, la Plaça de Viladomat i el Passeig de la Indústria. Els beneficiaris han rebut la informació corresponent per poder fer ús de la tarifa reduïda i hauran de sol·licitar-ho adreçant-se a les oficines de BRG Serveis (Plaça Maragall, 1), que és l’empresa municipal encarregada de regular la zona blava a la ciutat.

    Properes actuacions previstes a la zona

    La supressió de l’aparcament de vehicles a la Plaça de Sant Pere es complementarà amb altres mesures que es preveu planificar i portar a terme en els propers mesos. Per exemple, es contempla aplicar restriccions en l’accés i la circulació de vehicles motoritzats al Barri Vell, a través d’un sistema de càmeres de vigilància que garanteixi el pas dels vehicles autoritzats mitjançant la lectura de la matrícula. D’aquesta manera, els residents i comerciants podrien continuar transitant per la plaça com fins ara, però es regularia l’accés de la resta de vehicles permetent l’accés en determinades franges horàries que caldrà concretar. Aquestes i d’altres mesures s’exposaran i es debatran amb el veïnat i el teixit comercial amb la finalitat de millorar la qualitat de vida dels diferents agents implicats.

    Aposta per una mobilitat sostenible

    En el context de la situació d’emergència climàtica i la sensibilització sobre els efectes nocius de l’ús del vehicle privat entre les que s’inclouen la contaminació de l’aire i la contaminació acústica, l’ocupació de carrers i places, la seguretat dels vianants, etc. l’Ajuntament de Berga té la voluntat de promoure una mobilitat sostenible i segura a la ciutat. Per tot això, es preveu continuar realitzant actuacions que potenciïn la mobilitat a peu i amb bicicleta creant zones de prioritat invertida, projectant carrils bici, ampliant les voreres, limitant l’aparcament de vehicles en algunes zones i vetllant per reduir la velocitat dels vehicles, entre d’altres.



< Anterior  ...       10  11  12  13  14  15  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga