Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • Berga mantindrà el servei extraordinari de bus urbà durant la jornada del 26M per facilitar l’accés de la ciutadania als col·legis electorals
    Data de publicació: 22.05.19
    L’Ajuntament de Berga tornarà a habilitar el servei extraordinari de bus urbà durant la jornada electoral del 26 de maig tal i com va fer durant els comicis del passat 28 d’abril. Es tracta d’un servei que té l’objectiu de facilitar el desplaçament dels veïns i veïnes als col·legis electorals de la ciutat mitjançant l’ús del transport públic. El consistori i l’empresa concessionària del servei han acordat repetir la posada en funcionament del bus durant el matí per a què la ciutadania pugui exercir el dret a vot durant la convocatòria d’eleccions municipals i europees que es portaran a terme el pròxim diumenge, 26 de maig, per escollir els representants de la corporació local i el Parlament Europeu, respectivament. Els col·legis electorals establerts al municipi són: l’Oficina d’Hisenda, la Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet, l’Escola Municipal de Música, el Pavelló de Suècia, l’Oficina de BRG Serveis, l’Hotel d’Entitats, l’IES Guillem de Berguedà, l’Escola Santa Eulàlia, l’Escola La Valldan i Cal Rosal.

    Servei de bus durant el matí

    El servei de bus urbà oferirà tres itineraris i estarà en funcionament des de les 9 del matí fins a les 2 del migdia. Cada trajecte tindrà una durada aproximada de 45 minuts, ja que es preveu que l’autobús realitzi parades més llargues de les habituals davant de les seus electorals o en zones properes a les mateixes per tal que els veïns i veïnes puguin votar i tornar a fer ús del bus per tornar a casa.

    Línia 1 - Ciutat (Vermella)

    La Línia 1 - Ciutat (Vermella) és la que recorre el centre urbà de la ciutat i oferirà tres trajectes que iniciaran el seu recorregut a la Plaça de la Creu a les 9:00h, a les 11:15h i a les 13:30h, respectivament. Aquesta línia també arriba a la zona del Polígon Industrial de La Valldan (Fullaracs) i s’aturarà davant o en punts propers dels col·legis electorals situats al Pavelló de Suècia, BRG Serveis, l’Hotel d’Entitats, l’IES Guillem de Berguedà i les escoles de Santa Eulàlia i La Valldan. Els trajectes d’aquesta línia també inclouen una parada a la residència Nostra Senyora de Queralt (Germanetes) per donar servei als usuaris i usuàries del centre residencial de la tercera edat.

    Línia 3 – Casampons (Verda)

    La ciutadania podrà fer ús de la Línia 3 – Casampons (Verda) que dona servei a les zones de la Serra de Casampons i Els Pedregals. En aquest cas, s’oferiran dos trajectes que començaran a les 9:45h i a les 12:00h des de la Plaça de la Creu i que pararan a prop dels punts de votació situats a la Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet, l’Escola Municipal de Música de Berga, el Pavelló de Suècia, BRG Serveis, l’Hotel d’Entitats, l’IES Guillem de Berguedà i l’Escola Santa Eulàlia.

    Línia Cal Rosal (Groga)

    L’antiga Línia Groga suprimida l’abril de l’any passat es restablirà de forma excepcional per donar servei als usuaris i usuàries que tinguin assignat el col·legi electoral de Cal Rosal. Tanmateix, aquesta línia també permetrà arribar a les seus ubicades a Hisenda, l’Hotel d’Entitats, la Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet, l’IES Guillem de Berguedà i l’Escola Santa Eulàlia. L’antiga Línia de Cal Rosal (Groga) inclourà dos trajectes que iniciaran el recorregut a la Plaça de la Creu a les 10:30h i a les 12:45h.

    Podeu consultar l’horari del servei de bus excepcional de la jornada electoral del 26 de maig de 2019 en aquest enllaç.

  • La Patum accessible obre la inscripció per accedir a l’espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda i altres discapacitats
    Data de publicació: 22.05.19
    L’Ajuntament de Berga ha obert el període d’inscripció per accedir a l’empostissat de La Patum accessible. Es tracta d’un espai reservat a les escales de La Berruga de la Plaça de Sant Pere per a què les persones amb mobilitat reduïda i altres tipus de discapacitat puguin gaudir de La Patum des de la plaça on es porten a terme els actes principals del Corpus berguedà. El projecte impulsat per l’Ajuntament de Berga i l’Oficina d’Inclusió Social del Consell Comarcal del Berguedà ha registrat més de 1.500 usuaris i usuàries en els últims 10 anys. Enguany, es tornarà a habilitar l’empostissat amb la voluntat de seguir oferint un servei que permet millorar l’accessibilitat de la festa prioritzant les peticions de persones amb mobilitat reduïda reconeguda amb el certificat de discapacitat, les persones amb altres discapacitats superiors al 65% i les persones majors de 75 anys.

    Període d’inscripció i documentació necessària

    Les persones interessades en obtenir una plaça a l’espai reservat de La Patum accessible podran tramitar les seves sol·licituds del 22 de maig al 5 de juny. Per fer-ho, caldrà adreçar-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Berga per realitzar la petició de forma presencial, tot i que també es podrà fer telemàticament descarregant el formulari disponible en aquest enllaç. L’OAC estarà oberta al públic de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia, i el dilluns, de 5 a 7 de la tarda. En la sol·licitud caldrà indicar la preferència del dia i actes als quals es vol assistir. En aquesta ocasió, s’oferiran places per veure La Patum de lluïment, La Patum completa de dijous i diumenge (fins a la finalització pel primer salt de Plens de la nit) i La Patum Infantil, al matí i a la tarda.

    Per completar la inscripció, el formulari de sol·licitud haurà d’anar acompanyat d’una fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant i del certificat de discapacitat, si s’escau. Tanmateix, les persones que necessitin estar acompanyades durant la seva estada a l’empostissat, també hauran d’aportar el DNI de l’acompanyant, que haurà de ser major de 18 anys.

    En cas que la demanda de peticions sigui superior al nombre de places disponibles, es portarà a terme un sorteig per efectuar l’assignació de l’espai. El dispositiu de La Patum accessible comptarà amb la col·laboració de voluntaris i voluntàries de Creu Roja, un coordinador o coordinadora responsable i el suport dels serveis de seguretat.

    Per a més informació, podeu contactar amb l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Berga (93 821 43 33) i l’Oficina d’Inclusió Social del Consell Comarcal del Berguedà (93 821 35 53).

< Anterior  ...      10  11  12  13  14  15  16  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga