Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • Berga reordena l’aparcament de zona blava del passeig de la Pau per millorar la mobilitat i la circulació dels autobusos
    Data de publicació: 06.02.20

    L’Ajuntament de Berga portarà a terme una reordenació de la zona d’aparcament amb regulació horària (zona blava) al vial ascendent del passeig de la Pau per millorar la seguretat en la mobilitat. L’estacionament de vehicles a ambdues bandes d’aquest vial dificulta el pas dels autobusos que tenen establerta una parada a la Plaça de la Creu i a l’inici del vial de baixada del passeig de la Pau. La mesura consistirà en la supressió de 8 places d’aparcament situades al lateral dret, entre la cruïlla amb el carrer Gran Via i el pas de vianants, i la reubicació de la plaça d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, que quedarà habilitada al lateral esquerra.

    Treballs de senyalització vial

    El consistori preveu portar a terme les tasques de preparació del vial durant la jornada del divendres, 7 de febrer, de 8 del matí a 6 de la tarda. En concret, diversos efectius de la brigada municipal realitzaran els treballs de fresat sobre el paviment per eliminar les marques vials existents. El dilluns, 10 de febrer, de 8 del matí a 6 de la tarda, es completarà l’adequació de la zona mitjançant l’aplicació de pintura vial per indicar la nova senyalització viària a la zona. Aquests treballs comportaran la prohibició de l’estacionament de vehicles durant els dies i horaris esmentats.

    Millora de les marques vials en altres trams de la ciutat

    L’Ajuntament de Berga també millorarà la senyalització viària en altres zones de la ciutat per tal de reforçar les marques vials que s’han anat degradant a causa de l’ús i el pas continuat de vehicles. En aquest sentit, es repintaran els tres carrils del carrer Pere III, entre el carrer Barcelona i el passeig de la Pau, i la carretera de Ribes, en la intersecció del carrer Cercs i la baixada de l’Hospital Sant Bernabé. Aquestes actuacions comportaran alteracions en la circulació i la prohibició d’aparcar en les zones que estaran senyalitzades.



  • Resum del Ple de la Corporació corresponent a la sessió ordinària de febrer de 2020
    Data de publicació: 06.02.20

    Els regidors i regidores de l’Ajuntament de Berga s’han reunit aquest dijous, 6 de febrer, per portar a terme una nova sessió ordinària del Ple de la Corporació. L’acte ha començat amb mostres de suport a les persones empresonades i exiliades a causa del procés sobiranista de Catalunya. A continuació, s’ha fet la lectura i aprovació de les actes de les sessions anteriors. Es tracta de la sessió extraordinària realitzada el 16 de desembre en què es va aprovar el pressupost corresponent a l’exercici econòmic de 2020 i la sessió ordinària del gener passat.

    Posteriorment, l’àrea de Participació Popular ha presentat una proposta per efectuar l’aprovació inicial d’una ordenança per determinar la concessió de subvencions a entitats i associacions sense ànim de lucre mitjançant la concurrència competitiva corresponent a l’exercici econòmic de 2020. La proposta contempla destinar-hi un import màxim de 60.000€ que es distribuiran segons la finalitat de les activitats i els projectes presentats en els àmbits següents: cultura, educació, esports, joventut, social, medi ambient i polítiques d’ocupació. La proposta ha comptat amb els vots favorables de tots els grups municipals del plenari.

    A continuació, l’àrea de Recursos Humans ha presentat la petició de compatibilitat per a l’exercici d’una segona activitat privada sol·licitada per un treballador del consistori. En aquest cas, el desenvolupament de l’activitat no podrà comprometre l’objectivitat, la imparcialitat ni la integritat en les tasques realitzades com a empleat públic de l’ens local, ni tampoc podrà afectar el compliment de l’horari laboral establert. La sol·licitud de compatibilitat ha estat aprovada pels regidors i regidores del consistori.

    La part de control del plenari ha començat amb la presentació de dues mocions per part del grup municipal de Junts per Berga. La primera moció fa referència a la retirada de l’acta de diputat del President de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra. El 27 de gener, la Mesa del Parlament de Catalunya va desestimar la petició de Junts per Catalunya per a què Torra mantingués la condició de diputat que la Junta Electoral Central li havia retirat amb l’aval del Tribunal Suprem. La moció pretén mostrar el suport del consistori berguedà a Quim Torra, així com instar al Parlament de Catalunya a retornar-li l’escó. El text ha estat aprovat amb els vots favorables de Junts per Berga, la CUP i les abstencions d’ERC i el PSC.

    Junts per Berga també ha presentat una moció per incentivar la reducció de l’ús de gots de plàstic durant les festes i els actes multitudinaris que se celebren a la ciutat i, especialment, durant La Patum. La proposta consensuada amb l’equip de govern de la CUP contempla treballar conjuntament per implementar accions per reduir la generació de residus de plàstic i la seva substitució per alternatives reutilitzables i respectuoses amb el medi ambient. Per desenvolupar-ho caldrà comptar amb la col·laboració dels agents implicats en la matèria (grups polítics, teixit associatiu, establiments de restauració i comerç, etc.) i cercar les fonts de finançament necessàries per a què la transició cap a l’eliminació dels envasos de plàstic d’un sol ús tingui el menor impacte possible per als establiments, consumidors i consumidores. La moció ha estat aprovada per unanimitat.

    A continuació, s’ha donat compte d’una sentència judicial sobre la liquidació de l’extinció del contracte de concessió administrativa de la gestió, explotació i prestació del servei de la ràdio municipal de Berga. Tot seguit, s’ha donat compte de la contractació temporal d’una dotzena de persones en el marc del Programa Treball i Formació del SOC (9) i el Programa de Garantia Juvenil a Catalunya (3) per donar suport a les àrees de Turisme, Participació Popular, Cultura, Joventut, Medi Ambient, Esports, Promoció Econòmica i l’Arxiu Comarcal del Berguedà durant un període d’entre 6 i 12 mesos.

    Posteriorment, s’ha donat compte de les disposicions d’alcaldia i de les Juntes de Govern Local adoptades des de l’última sessió ordinària. A més, s’han presentat diversos informes d’Intervenció sobre les resolucions adoptades en contra de les objeccions efectuades en matèria d’ingressos. Es tracta d’informes sobre expedients tramitats amb reparament i expedients d’omissió de fiscalització de diferents àrees. Tanmateix, s’han presentat informes emesos per l’àrea de Tresoreria sobre l’estat d’execució del pressupost durant el 4t trimestre de 2019 i sobre el període mitjà de pagament a proveïdors que se situa en 134,26 dies durant el 4t trimestre de 2019.

    Un cop finalitzada la part de control s’ha donat pas al torn de precs i preguntes per part dels diferents grups municipals a l’oposició. El grup municipal de Junts per Berga ha formulat precs i preguntes sobre el projecte de construcció de l’estació d’autobusos, la planificació dels usos dels equipaments culturals, la instal·lació d’una marquesina a la l’actual parada d’autobusos i el servei i les instal·lacions urbanes relacionades amb el bus urbà.

    D’altra banda, el grup municipal d’ERC ha preguntat ha preguntat sobre el conveni d’inversions previstes per part del Departament d’Educació de la Generalitat en els equipaments escolars. ERC també ha realitzat preguntes sobre el Pla Estratègic de la ciutat i sobre la presència de rates i coloms al barri vell.

    Per últim, el grup municipal del PSC ha fet una intervenció referent a la reactivació de la ràdio municipal, el Pla Estratègic de la ciutat, el pagament a l’Associació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà, el traspàs de la gestió de l’Hospital Sant Bernabé.

    La sessió ha acabat amb l’obertura del torn de preguntes dels veïns i veïnes als membres del consistori per donar compliment a un dels mecanismes que preveu el Reglament de Participació Ciutadana per fomentar la intervenció de la ciutadania en les sessions ordinàries del Ple de la Corporació.

    La propera sessió ordinària prevista se celebrarà el 5 de març de 2020, a la sala de sessions de l’Ajuntament de Berga.




Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga