Inici

L’ICS implanta la teledermatologia a tots els Centres d'Atenció Primària del Berguedà per fer més àgil l'atenció dels usuaris amb problemes de la pell

D'esquerra a dreta, Dra. López, dermatòloga de l'Hospital Sant Bernabé de Berga; Josep Vidal; Dra. Vidal, adjunt a la Direcció assistencial de la Gerència Territorial de l'ICS Catalunya Central; i Dra
Ampliar en una finestra emergent D'esquerra a dreta, Dra. López, dermatòloga de l'Hospital Sant Bernabé de Berga; Josep Vidal; Dra. V
Data de publicació: 02.07.12
Tots els Centres d’Atenció Primària (CAP) de la comarca del Berguedà de l’Institut Català de la Salut (ICS) han implantat un nou servei de teledermatologia que agilitza l’atenció als pacients amb lesions a la pell. Aquesta novetat assistencial és possible gràcies a un acord amb l’Hospital de Sant Bernabé de Berga que, en la seva cartera de serveis, s’inclou la dermatologia.

El principal avantatge de la teledermatologia és que millora l’accessibilitat dels pacients als serveis de dermatologia, reduint les llistes d’espera entre l’atenció primària i l’atenció especialitzada i incrementant la satisfacció dels pacients, que obtenen resposta a les seves consultes amb molta més rapidesa i sense haver-se de desplaçar del seu centre de referència. També es contribueix a la disminució dels costos sanitaris ja que s’optimitza la feina dels especialistes.

En una visita al metge de capçalera, quan es detecta un lesió a la pell, el facultatiu fotografia la lesió amb una càmera digital i l’envia, juntament amb la història clínica del pacient, al dermatòleg especialista a través del sistema informàtic e-CAP. El dermatòleg es revisa el cas, examina la fotografia i respon, pel mateix sistema informàtic, al metge de capçalera fent-li les recomanacions pertinents de seguiment i maneig de la lesió i detallant-li el pla terapèutic a seguir. En cas que l’especialista valori que el seguiment cal fer-lo des de la pròpia consulta de dermatologia, ho fa saber al metge de capçalera i es cursa la derivació cap a l’especialista.

La teledermatologia que a Catalunya s’està implantant d’una forma progressiva és un sistema estès en països occidentals. El seu avenç es deu en gran part al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga