Inici

L’Ajuntament de Berga estableix els serveis mínims garantits durant la jornada de vaga general feminista del 8 de març

Façana Ajuntament de Berga
Ampliar en una finestra emergent Façana de l'Ajuntament de Berga
Data de publicació: 07.03.18
Aquest dijous, 8 de març, s’ha convocat una vaga general per part de centenars d’associacions feministes, que també ha estat avalada parcialment pels sindicats. Es tracta d’una aturada per reivindicar les desigualtats que es produeixen entre dones i homes en l’àmbit laboral, la formació, les cures, el consum i les violències de gènere. La convocatòria és tant per a dones com per a homes i es realitzarà en el marc de la commemoració del Dia Internacional de la Dona establert per l’ONU l’any 1975.

Algunes de les organitzacions que convoquen la vaga proposen aturades de 24 hores, mentre que d’altres contemplen aturades per torns de dues hores. Davant de la convocatòria de vaga que afectarà les activitats de tots els empleats de l’Administració Pública, tant funcionaris com laborals, l’Ajuntament de Berga ha establert el personal estrictament necessari per garantir el funcionament dels serveis essencials a la ciutat durant la jornada de vaga convocada per aquest dijous.

Àrea de Secretaria:
- 1 persona que assumeixi les funcions de la Secretaria municipal
- 1 personal administratiu

Serveis TIC:
- 1 persona

Àrea de Benestar Social:
- 1 treballador o treballadora social

Àrea de manteniment de la ciutat:
- 2 operaris o oficials de la Brigada de Manteniment

Registre General:
- 2 persones

Instal·lacions esportives:
- 1 persona

Escola Bressol Flor de neu:
- 1/3 dels educadors i/o educadores: 3 persones
- Servei de menjador: 1 persona

Escola Municipal de Música de Berga:
- Direcció: 1 persona.
- Cap d’estudis: 1 persona.
- Secretaria: 1 persona
- 1/3 del professorat: 6 persones.

Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet:
- 1 persona

Àrea de Seguretat Pública:

El Cos de la Policia Local, de conformitat amb l’establert en l’article 6.8 de la Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de Forces i Cossos de Seguretat, no podrà exercir en cap cas el dret de vaga.

Pel que fa a la resta de serveis externs vinculats a l’Ajuntament de Berga es prestaran en funció de l’assistència de treballadores i treballadors en cada cas. Per exemple, es registraran aturades de 2 hores en el servei de neteja d’edificis municipals. Concretament, se suprimiran les tasques de neteja dels pavellons d’esports, l’Escola de Música i l’edifici de l’antic hospital, situat a la plaça del Doctor Saló, des de les 11 del matí fins a la 1 del migdia.

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga