Inici

Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o d'un espectacle o activitat recreativa (TR113)

Com realitzar el tràmit:


1. QUÈ ÉS?


  • DESCRIPCIÓ
  • És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial.

    Modificació no substancial dels establiments i de les seves instal·lacions: les modificacions dels establiments i de les seves instal·lacions, ja sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció, estan sotmeses a aquesta comunicació prèvia quan siguin no substancials (excepte gran rehabilitació) d’acord amb el què disposa el Codi tècnic de l’edificació. En cas que, segons el que disposa l’esmentat Codi tècnic, la modificació sigui substancial (gran rehabilitació), caldrà sol·licitar una nova llicència o autorització o presentar una nova comunicació prèvia.

    Modificació no substancial d’espectacles públics o activitats recreatives inclosos en la llicència o comunicació prèvia: La persona organitzadora o titular de l’establiment ha de formalitzar comunicació prèvia de la modificació a l’Ajuntament que ha atorgat la llicència o davant del qual ha presentat la comunicació prèvia, si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència o la comunicació prèvia no estan sotmeses a requeriments addicionals als exigits inicialment.

    En els altres casos, l'ampliació o la modificació de la llicència o la comunicació prèvia de l’establiment, per tal d’incloure-hi nous espectables o activitats recreatives, estarà subjecta a l’obtenció d’una nova llicència o la formalització d’una nova comunicació prèvia.

    La comunicació ha de formalitzar-se abans de realitzar la modificació no substancial.

  • REQUISITS PREVIS
  • A més de la sol·licitud degudament emplenada i el model d’autorització, en el cas de ser presentada per un representant, cal tenir en compte:

    1. Obtenció de les certificacions o llicències específiques que, si és el cas, puguin exigir les normes sectorials per a l’exercici de l’activitat.

    2. Informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis quan la modificació afecti a activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010 o només certificació de l’acte de comprovació favorable quan es tracti d’una activitat inclosa a l’annex d’activitats amb risc d’incendis de l’Ordenança municipal, sempre que la modificació no substancial comporti afectació en aquest àmbit.

    3. Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d’obres, segons procedeixi.

    4. Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.

    5. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.


  • DOCUMENTACIÓ A APORTAR
  • A més de la sol·licitud degudament emplenada i el model d’autorització, en el cas de ser presentada per un representant, cal presentar:

    1. Document de comunicació prèvia d’aquesta modificació no substancial d’acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent:

      • Que en cas d’actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.

      • Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com tota la documentació que s’adjunta.

      • Que es disposa de la pòlissa o el contracte d’assegurances o altres garanties que cobreixen la responsabilitat d’acord amb les característiques de l’establiment o de l’activitat modificada, amb els imports especificats en el Decret 112/2010, de 31 d’agost acompanyada de còpia del rebut vigent.

    2. Documentació tècnica, presentada en forma de memòria o estudi ambiental requerida per la normativa sobre sorolls, escalfament, contaminació acústica, residus i vibracions i, en tot cas, la que determini la normativa sobre prevenció i control ambiental segons correspongui en funció de les característiques de l’establiment i de les activitats a desenvolupar-hi.

    3. Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si les atorga l’Ajuntament).

    4. Acreditació d’haver obtingut la llicència d’obres o d’haver presentat la comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.

    5. En matèria de seguretat:

      • Document acreditatiu d’haver realitzat el control preventiu en matèria d’incendis i el certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis si es tracta d’activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.

    6. Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si és un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011 (si escau).

    7. Justificant del pagament de la taxa associada al tràmit



    2. DESCARREGA EL FORMULARI


    Descarregar el següent formulari i omplir-lo adequadament amb les dades demanades.





    3. TRAMITACIÓ


    • ELECTRÒNICAMENT
    • Omplir el formulari d’instància genèrica que trobarà en el següent enllaç, i adjuntar:

      • El FORMULARI SOL·LICITUD

      • Tota la DOCUMENTACIÓ digital que requereixi aquest tràmit.


      * ABANS d’ENVIAR el formulari és OBLIGATORI ADJUNTAR tota la DOCUMENTACIÓ.
      * En cas que FALTI alguna de la documentació requerida, NO ES TRAMITARÀ la petició.


      RECOMANACIONS ABANS DE REALITZAR LA TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA

    • PRESENCIALMENT
    • En el cas d’una persona física, pot presentar el formulari sol·licitud, degudament omplert, i adjuntant tota la documentació necessària a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Berga.

    • VIA POSTAL
    • En el cas d’una persona física, es pot fer també presentant la documentació certificada a les oficines de correus a l'adreça:

      Att. Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
      Ajuntament de Berga
      Pl. Sant Pere, 1
      08600 Berga (Barcelona)



    4. PREU


    Aquest tràmit està sotmès a taxes municipals.
    El seu preu el pot consultar a l'ordenança fiscal núm. 10 a la web de l'Ajuntament de Berga: Ordenances fiscals

    • Tramitació del procediment de comprovació inspeccions de canvis no substancials amb activitats d’espectacles públics i activitats recreatives:

      • Import ............... 150,00€

    Aquestes TAXES hauran de SER LIQUIDADES per poder iniciar la tramitació.




    5. MITJANS DE PAGAMENT


    D’acord amb la Llei 39/2015, l’execució del pagament, llevat que es justifiqui la impossibilitat de fer-ho, s’ha de realitzar utilitzant algun dels mitjans electrònics següents:

    • Targeta de crèdit o dèbit
      El deute derivat d’aquestes liquidacions s’ingressarà a les dependències municipals, a la unitat administrativa de Tresoreria, en l’horari de Caixa, el qual és de 10 a 14 hores, de dilluns a divendres, en raó a la data de pràctica de la seva notificació.

    • Transferència bancària
      S’efectuarà al número de compte: ES91 0182 6035 4402 0298 5202, de l’entitat BBVA, especificant clarament dins el Concepte de la transferència: Nom del sol·licitant i Nom del tràmit (TRXXX).



    6. MÉS INFORMACIÓ


    Per a més informació (TERMINIS, NORMATIVA, etc.) clicar en el següent ENLLAÇ.


    TORNAR A L'INICI




    Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
    Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
    Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga