Inici

Obtenció del certificat digital personal (IdCat) (TR180)

Com realitzar el tràmit:


1. QUÈ ÉS?


  • DESCRIPCIÓ
  • L'idCAT és la identitat digital avançada que assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques, garantint la identitat dels ciutadans mitjançant una signatura electrònica. L'Agència Catalana de Certificació - CATCert emet el certificat digital idCAT.

    Amb aquest tràmit, l'Ajuntament de Berga com a entitat col·laboradora de l'Agència Catalana de Certificació - CATCert, valida les dades personals que conformen l'esmentada identitat digital.

    Aquest tràmit té una tramitació mixta.

    La primera part que consisteix en la presentació de la sol·licitud de la identitat digital (IdCat) s’ha de tramitar per Internet mitjançant el següent l’enllaç.

    També pot adreçar-se directament a l'Oficina d'Atenció al ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Berga i tramitar des d’allà.

    La segona part consisteix en validar presencialment la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció al ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Berga. Per arribar-hi trobareu més informació a l'apartat següent: OAC - Oficina d'Atenció Ciutadana.

    Per últim, descarregar i instal·lar el certificat a l’ordinador on quedarà ubicat.

    Podrà trobar més informació al següent enllaç.

  • REQUISITS PREVIS

    1. Disposar de document d'identificació personal (DNI, NIF, NIE o Passaport) en vigor.

    2. Disposar d'una adreça electrònica.


  • DOCUMENTACIÓ A APORTAR
    1. Document d'identificació personal (DNI, NIF, NIE o Passaport) en vigor.

    2. Comprovant de la tramitació, si s’ha iniciat des d’Internet.

    3. Model d’autorització, en el cas de ser presentada per un representant.




2. TRAMITACIÓ


  • ELECTRÒNICAMENT
  • Tramitar per Internet mitjançant el següent l’enllaç i seguir els passos.

    Pas 1 – Iniciar la tramitació: Pot iniciar la tramitació des d’Internet i imprimir-se el comprovant de la tramitació.

    Pas 2 – Validar la sol·licitud presencialment. Caldrà presentar-se a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) per què sigui validada la sol·licitud. En el cas de haver-la iniciat per Internet, caldrà presentar el comprovant de la tramitació.

    Pas 3 – Descarregar el certificat: En el cas d’haver iniciat la tramitació des d’Internet, caldrà descarregar el certificat des del mateix ordinador des d’on es va iniciar el procés. En el cas d’haver iniciat la tramitació des de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), la descarrega del certificat es pot realitzar des de qualsevol ordinador, preferiblement en el que quedarà instal·lat.

    Pot trobar més informació a la pàgina web de l’IdCat.

    RECOMANACIONS ABANS DE REALITZAR LA TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA

  • PRESENCIALMENT

  • VIA POSTAL
  • Aquest tràmit no té la possibilitat de presentar-ho via postal.



3. PREU


Gratuït.
No obstant, l’expedició de còpies i la transposició a formats diferents de l’original estan subjectes a una contraprestació econòmica establerta, per l’ordenança fiscal núm. 7.




4. MÉS INFORMACIÓ


Per a més informació (TERMINIS, NORMATIVA, etc.) clicar en el següent ENLLAÇ.


TORNAR A L'INICI



Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga