Inici

Recomanacions abans de realitzar la tramitació electrònica

Realitzar el tràmit per Internet (Tràmit on-line):

  • 1. REQUISITS GENERALS

    • 1.1 PROGRAMARI

      • Navegador INTERNET EXPLORER 7 o superior

      • Navegador MOZILLA FIREFOX 3.5 o superior

      • Important: Com que alguns dels serveis disponibles requereixen Java, NO es recomana l'ús de GOOGLE CHROME. Chrome va deixar d'admetre l'ús de complements l'1 de setembre del 2015 (versió 45 de Chrome en endavant).

      • Important: El navegador MICROSOFT EDGE inclòs per defecte en els sistemes operatius Windows 10, tampoc és possible habilitar el complement de JAVA, però permet obrir pàgines amb el navegador d'INTERNET EXPLORER, habilitant els esmentats complements.
        Per realitzar aquesta acció, obri el navegador Microsoft Edge, clicant sobre els botons de 'más acciones' i seleccioni 'Abrir con Internet Explorer'.


      • Visualitzador d'arxius ADOBE ACROBAT READER 4.0 o superior



    • 1.2 REQUISITS per a l'ús de signatura electrònica

      • Java RunTime Environment Sun versió 1.4.2 o superior

      • Navegador web

        • INTERNET EXPLORER 5.5 o superior

        • MOZILLA FIREFOX 3.5 o superior

      • Sistema operatiu

        • Windows 2000/ XP/ Vista/ 7/ 8/ 10

        • Linux en les versions admeses per Firefox

      • Certificat digital inclòs a la llista de certificats admesos, amb el qual fer les funcions de firma



  • 2. PREGUNTES FREQÜENTS


    • 1. Com saber quina versió de Java té instal·lada?

      • Accedir al 'Panel de control' del seu ordinador.

      • Accedir a la icona de Javaicona java

      • A la pestanya 'General' fer clic a 'Acerca de' per visualitzar la versió de Java.

        imatge java


    • 2. Com instal·lar java?



    • 3. Com validar que Java està habilitat?

      • Accedir al 'Panel de control' del seu ordinador

      • Accedir a la icona de Java icona java

      • A la pestanya 'Java' fer clic a 'Ver'

      • Validar que Java està activat amb l'opció 'Activado'.

        imatge java habilitat


    • 4. Què és un certificat electrònic?

      Un certificat electrònic serveix per identificar una persona física o jurídica i signar documents per a poder realitzar processos de signatura i/o xifratge. Cada certificat està identificat per un número de sèrie únic i té un període de validesa que està inclòs al certificat.

      L'ús de certificat electrònic és recomanable en aquesta Seu, ja que permet firmar electrònicament la informació que s'envia, assegurant així la seva integritat i procedència.



    • 5. Com instal·lar una certificat electrònic?

      Un cop l'Autoritat de Certificació escaient hagi emès un certificat i l'heu descarregat, haureu d'instal·lar-lo al navegador del vostre ordinador. Un cop importat el certificat al vostre navegador, consulteu a Internet els requisits tècnics dels navegadors per a la seva correcta configuració.

      En el cas que el certificat digital sigui de targeta, no és necessari instal·lar-lo al navegador. Se'n farà ús inserint la targeta al lector de targetes.



    • 6. On podem trobar més informació sobre els certificats electrònics?

      Al web www.aoc.cat.


    • 7. Com puc saber que el meu certificat es apte per al Portal de Tràmits?

      Els certificats admesos al Portal de Tràmits els trobarà en el següent ENLLAÇ



    • 8. No es poden adjuntar documents?

      Hi ha algunes versions del navegador INTERNET EXPLORER que no tenen activa la 'Vista de compatibilidad' de la web.


      • Accedir a Herramientas / Configuración de Vista de compatibilidad

      • Agregar 'seu.cat'
      .

    • 9. Quina mida màxima permesa poden tenir els documents?

      No hi ha una mida màxima de documents adjunts ni quantitat.
      Es poden annexar documents de diferents mides i pes sense cap problema.



    • 10. Quants documents es poden adjuntar?

      El nombre de fitxers que es poden adjuntar anirà en funció del tràmit.



    • 11. S'han de signar electrònicament tots els documents?

      No és necessari signar-los tots.



    • 12. Com signar digitalment amb Acrobat Reader DC?

      • Accedir a Herramientas / Certificados

      • Clicar icona 'firmar digitalmente' i seguir les instruccions


    • 13. Com podem consultar l'estat dels nostres tràmits?

















Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga