Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • La Policia Local estrena un nou programa gestor de serveis per registrar amb detall les actuacions realitzades pels agents
    Data de publicació: 14.08.19
    La Policia Local ha posat en marxa un nou sistema informàtic per registrar els serveis realitzats pels agents durant l’any. Es tracta d’un programa gestor més ràpid i dinàmic que permetrà al cos policial obtenir informació útil sobre les actuacions efectuades pel personal durant els diferents torns i serveis. La nova aplicació va entrar en funcionament el passat 1 d’agost després d’un període de prova que també va incloure diverses sessions de formació als agents que hauran de fer ús d’aquesta eina. El cap de la Policia Local, Jaume Hernández, ha destacat la utilitat del dispositiu afirmant que “ens permetrà disposar de dades exactes i fiables sobre les incidències registrades a la ciutat al llarg de l’any. A més, el nou programa també ens permet extreure dades per carrers, dies de la setmana, franges horàries, etc. i això ens ajudarà a planificar les línies mestres de treball en el dia a dia”.

    Primeres xifres sobre els serveis

    La Policia Local ha realitzat 236 serveis entre l’1 i el 14 d’agost, segons les primeres dades registrades pel nou programa gestor de serveis i incidències. Del nombre total de serveis, 90 són serveis planificats, 64 han estat requerits telefònicament, 17 han sigut d’ofici i 15 han estat demandats presencialment per persones que s’han desplaçat fins a les oficines del cos policial situades a la Plaça de Doctor Saló. La resta de serveis provenen del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència de Catalunya (112).

    Pel que fa al tipus de serveis realitzats, s’han produït 128 serveis relacionats amb qüestions de seguretat ciutadana, 72 vinculats a la seguretat viària o el trànsit i 36 són serveis de l’àmbit administratiu. Tot això ha comportat la tramitació de més d’una vintena d’informes i atestats per part dels agents. En aquest sentit, Jaume Hernández, ha posat en valor “la bona tasca realitzada pels agents i caporals de la Policia Local, ja que, moltes vegades realitzen feina poc visible com la gestió de consultes veïnals. Ara, totes aquestes qüestions quedaran recollides en aquest nou programa”.

    Funcions de la Policia Local

    Les policies locals realitzen diverses funcions tal i com recull l’article 11 de la Llei 16/1991, de 10 de juliol. Per exemple, s’encarreguen de la protecció de les autoritats de les corporacions locals, la vigilància i custòdia dels edificis, les instal·lacions i les dependències d’aquestes corporacions; Ordenen, senyalitzen i dirigeixen el trànsit en el nucli urbà, tenint en compte les normes de circulació; Instrueixen atestats per accidents de circulació registrats dins del nucli urbà i comuniquen les actuacions realitzades a les forces i cossos de seguretat competents; Exerceixen de policia administrativa per assegurar el compliment dels reglaments, les ordenances, els bans, les resolucions i altres disposicions municipals d’acord amb la normativa vigent; Realitzen diligències de prevenció i actuacions destinades a evitar la comissió de delictes; Col·laboren amb altres cossos de seguretat en el manteniment de l’ordre en grans concentracions de persones; Vigilen els espais públics; Presten auxili en accidents, catàstrofes i calamitats públiques en l’execució dels plans de protecció civil; Vetllen pel compliment de la normativa vigent en matèria de medi ambient i protecció de l’entorn i també realitzen actuacions destinades a garantir la seguretat viària en el municipi, entre d’altres.


  • La Policia Local obre diligències penals a dos joves per la comissió de dos presumptes delictes contra la seguretat viària
    Data de publicació: 14.08.19
    La Policia Local ha obert diligències penals a dues persones per dos casos relacionats amb la seguretat viària. En el primer cas, es tracta d’un jove veí de Berga que conduïa un vehicle sense haver obtingut el permís de conducció ni disposar de l’assegurança corresponent. Els fets van succeir el diumenge, 11 d’agost, al voltant de ¾ d’11 de la nit quan els agents van rebre un avís alertant que s’havia produït un accident de trànsit a la Plaça de Gernika. En arribar al lloc dels fets, els agents van observar que un cotxe havia xocat contra un fanal situat a la cruïlla entre la Plaça de Gernika i el Passeig Vila de Casserres. Tot seguit, la Policia Local va activar els serveis d’emergències per atendre les quatre persones que viatjaven a l’interior del vehicle, les quals, van rebutjar l’assistència.

    Posteriorment, els agents van iniciar la tramitació de la documentació relativa a l’accident de trànsit i van detectar que el vehicle no disposava d’assegurança i que el conductor no tenia el permís de conducció. Seguidament, els agents van procedir a l’obertura de diligències penals per un presumpte delicte contra la seguretat viària. A més, també es va tramitar una denúncia administrativa pel fet de circular sense assegurança i el vehicle va ser immobilitzat i traslladat al dipòsit municipal. Els agents van realitzar al jove les proves per a la detecció del consum d’alcohol i drogues, les quals, van donar un resultat negatiu.

    Un conductor es nega a realitzar la prova d’alcoholèmia

    En el segon cas, els Mossos d’Esquadra van observar un vehicle que circulava de forma anormal dins del nucli urbà i van remetre l’avís a la Policia Local. Els agents van aturar el conductor que mostrava símptomes de circular sota els efectes de l’alcohol. La persona va negar-se en repetides ocasions a efectuar correctament el test d’alcoholèmia. Seguidament, els agents de policia local van informar el conductor de les conseqüències legals que comporta negar-se a realitzar el control de drogues o alcohol entre les que s’inclouen la retirada del carnet durant 3 mesos i, depenent del cas, també es poden sumar penes de presó de 6 a 12 mesos i la prohibició de conduir vehicles a motor d’1 a 4 anys.

    Davant la negativa a realitzar la prova d’alcoholèmia, els agents van obrir diligències penals per la comissió d’un presumpte delicte contra la seguretat viària i també van tramitar una sanció administrativa per no disposar de l’assegurança obligatòria del vehicle. Tot seguit, es va procedir a la immobilització del cotxe per a traslladar-lo al dipòsit municipal.

    En tots dos casos, les persones denunciades hauran de comparèixer davant del Jutjat d’Instrucció de Berga.

          10  11  ...  Següent >

El més nou


Calendari

    
Agost 2019
    
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga