Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • Berga aplicarà la gratuïtat al servei de bus urbà a partir del 6 d’abril per reduir la interacció entre xofers i viatgers pel coronavirus
    Data de publicació: 05.04.20

    El bus urbà de Berga serà gratuït a partir del dilluns, 6 d’abril. L’Ajuntament de Berga i l’empresa gestora del servei de transport públic a la ciutat, ALSA, han acordat aplicar la gratuïtat seguint les recomanacions i restriccions dels serveis de transport públic de viatgers amb la finalitat de combatre l’expansió del coronavirus. Aquesta mesura s’aplicarà durant el període de vigència del Reial Decret Llei 10/2020, de 29 de març, que regula el permís retribuït recuperable per a persones treballadores per compte aliè que no prestin serveis essencials.

    Limitar la interacció entre usuaris i xofers

    La mesura adoptada pel consistori berguedà està motivada per la necessitat de limitar la interacció entre xofers i viatgers, de manera que els usuaris i usuàries no hauran de passar pel costat del conductor/a per validar l’abonament multiviatge. A més, des del passat 16 de març tampoc es realitza la dispensació de bitllets a l’interior de l’autobús per evitar l’intercanvi de diners en metàl·lic. Una altra de les mesures aplicades ha estat habilitar únicament la porta posterior del vehicle per a l’accés i el descens dels passatgers.

    Manteniment de les mesures preventives

    Aquestes accions se sumen a les mesures preventives aplicades amb anterioritat per reduir la mobilitat i la propagació del virus. En concret, el passat 24 de març es va establir la limitació del servei de bus urbà oferint només els trajectes de les línies corresponents a la franja horària matinal i suprimint el servei de la tarda. Amb la reducció del servei, es porten a terme 14 trajectes de dilluns a divendres (de 7:30 a 14h) i es mantenen els 8 trajectes del dissabte (de 9 a 13h). A més, el bus també va incrementar les mesures d’higiene incorporant un dispensador de líquid hidroalcohòlic desinfectant per tal que els usuaris i usuàries puguin fer-ne ús en compliment de les mesures de prevenció establertes per les autoritats sanitàries.

    Per a qualsevol dubte sobre el servei durant el període de restricció de la mobilitat, els usuaris i usuàries poden adreçar-se al correu electrònic busberga@ajberga.cat.



  • L’atenció i la cura de les persones usuàries dels centres residencials durant el període de confinament pel coronavirus
    Data de publicació: 04.04.20

    La crisi d’emergència sanitària causada per la COVID-19 ha suposat un canvi sobtat en la quotidianitat del conjunt de la població a causa de les restriccions establertes per les autoritats sanitàries i governamentals. Els centres residencials per a persones grans també han vist alterada la seva activitat habitual, però continuen prestant els serveis d’atenció als usuaris i usuàries aplicant totes les mesures preventives per evitar el risc de contagi pel coronavirus entre les persones residents.

    Mesures preventives

    La Fundació Hospital Sant Bernabé, la Residència Sant Bernabé i l’Ajuntament de Berga volen reconèixer l’esforç i la tasca que està realitzant el personal del centre residencial per garantir l’atenció i el benestar dels usuaris i usuàries. La residència està implementant els protocols d’actuació sanitaris per incrementar la seguretat de les professionals i les persones que resideixen al centre. Per fer-ho, s’ha informat als usuaris i usuàries de les mesures d’higiene que cal adoptar de forma individual per evitar la propagació del virus, s’ha realitzat la descongestió dels espais comuns per mantenir la distància social de seguretat, s’ha portat a terme la redistribució dels equips de treball i s’ha concretat el protocol d’actuació per atendre les persones que puguin presentar símptomes compatibles amb el coronavirus, entre d’altres.

    Comunicació amb les famílies

    El confinament ha comportat la supressió de les visites als usuaris i usuàries, però el centre ha posat en marxa diversos canals de comunicació per a què les famílies puguin mantenir el contacte amb les persones residents de forma permanent. D’una banda, les famílies tenen a la seva disposició dos telèfons per poder consultar i rebre informació sobre l’estat dels residents. També es realitzen enviaments regulars de fotografies i vídeos, així com videotrucades. A més, la residència disposa d’un bloc a Internet (residenciasantbernabe.org), que recull publicacions periòdiques sobre el dia a dia del centre.

    Empatia i benestar

    Totes les publicacions realitzades al bloc de la residència durant el confinament comparteixen el mateix títol: “Estem amb ells, pensem amb vosaltres!”. D’aquesta frase es desprèn el compromís i la implicació del personal del centre a l’hora de vetllar pel benestar de les persones residents, tenint ben presents les famílies que en aquests moments no poden visitar-les a causa de les restriccions de mobilitat. Aquesta situació no és fàcil i, per això, resulta indispensable mostrar empatia per les persones que formen part de l’entorn de la residència i que conviuen amb informacions externes que poden causar alarma.

    Agraïment col·lectiu

    Per últim, les institucions i organismes que s’encarreguen de la gestió de la Residència Sant Bernabé volen mostrar el seu agraïment a totes les persones, entitats i empreses que estan realitzant aportacions de material de protecció i altres productes de forma altruista, així com els missatges de suport per la tasca realitzada pel centre.

    Dues dècades al servei de les persones grans

    Avui, 4 d’abril, es compleixen 20 anys de la posada en funcionament de la Residència Sant Bernabé i l’ocasió mereix una felicitació i el reconeixement a totes les persones que han estat al servei de les persones grans al llarg d’aquestes dues dècades.



          10  11  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga