Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • S’obre la preinscripció pel curs d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic adreçat a joves de 16 a 21 anys sense l’ESO
    Data de publicació: 26.05.20

    La preinscripció per accedir al curs d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic del Pla de Transició al Treball (PTT) està oberta i es pot fer del 25 de maig al 5 de juny. El PTT és una modalitat del Programa de Formació i Inserció adreçat a joves d’entre 16 i 21 anys que no tenen el Graduat en Educació Secundària Obligatòria (GESO) i volen formar-se per accedir al món laboral. Aquest curs està organitzat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració de l’Ajuntament de Berga.

    Característiques del curs

    El curs d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic té la durada d’un curs acadèmic, de setembre a juny, i les classes es realitzen amb grups d’entre 15 i 17 persones. El curs permetrà a l’alumnat realitzar operacions auxiliars de reposició, disposició i condicionament de productes al punt de venda; manipular i traslladar productes en la superfície comercial i el repartiment de proximitat utilitzant transpalets i carretons de mà; proporcionar atenció i informació operativa, estructurada i protocol·litzada a la clientela; preparar comandes seguint procediments establerts i adquirir coneixements d’ofimàtica i tècniques administratives bàsiques.

    Certificació de la formació realitzada

    Els nois i noies que realitzin el curs obtindran un certificat per acreditar la formació rebuda i les competències professionals adquirides. La superació d’un curs PTT permet la realització de les Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà i l’accés a un Centre de Formació d’Adults per obtenir el graduat en educació secundària obligatòria.

    Formalització de la preinscripció i matrícula

    Les persones interessades en fer el curs d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic hauran d’aportar la documentació següent: el full d’inscripció, el document original i una fotocòpia del DNI de l’alumne/a i del tutor/a legal en cas de ser menor d’edat, el document original i una fotocòpia de la Targeta Sanitària Individual (TSI) i el document original i una fotocòpia del llibre de família. La preinscripció caldrà fer-la telemàticament, a través de l’adreça de correu electrònic a8960273@xtec.cat. El període establert per a la presentació de sol·licituds finalitzarà el 5 de juny i la matriculació es portarà a terme de l’1 al 10 de setembre. Per a més informació, podeu trucar al telèfon 93 821 33 61.



  • L’Oficina Local d’Habitatge de Berga reobre al públic per a la tramitació presencial de serveis i recursos relacionats amb l’habitatge
    Data de publicació: 25.05.20

    L’Oficina Local d’Habitatge de Berga ha reobert les seves portes aquest dilluns, 25 de maig, oferint atenció presencial. Aquest servei local s’encarrega de realitzar tasques d’informació i assessorament sobre tràmits relacionats amb l’habitatge, com per exemple: cèdules d’habitabilitat, ajudes per a la rehabilitació d’immobles, borsa d’habitatge o tramitació d’ajudes i recursos pel pagament del lloguer, entre d’altres. L’Oficina Local d’Habitatge de Berga gestiona aquests serveis vinculats a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

    Sol·licitud de recursos pel pagament de lloguers

    La convocatòria d’ajudes per contribuir a minimitzar l’impacte econòmic i social de la Covid-19 en els lloguers de l’habitatge habitual està oberta. Es tracta de recursos que tenen l’objectiu de resoldre la problemàtica transitòria del pagament parcial o total del lloguer. En concret, aquestes ajudes també serviran per fer front a la devolució dels ajuts transitoris de finançament regulats per l’article 9 del Reial Decret Llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front al coronavirus.

    Paral·lelament, es preveu la publicació d’altres convocatòries de subvencions adreçades a persones que tenen dificultats per pagar el lloguer per causes o circumstàncies no vinculades a la pandèmia de la Covid-19.

    Servei de mediació sobre el lloguer de locals comercials

    A banda dels tràmits ordinaris esmentats anteriorment, des del passat 18 de maig i de forma excepcional, l’Oficina Local de l’Habitatge de Berga està oferint un servei de mediació per atendre consultes relacionades amb el lloguer de locals comercials durant la crisi d’emergència sanitària. Es tracta d’un servei d’assessorament per a la mediació entre persones propietàries d’immobles i persones llogateres en aquells casos que s’hagi produït una situació de deute en el lloguer dels comerços. Aquest servei es realitza per telèfon i de forma presencial, però amb cita prèvia.

    Atenció presencial amb mesures de seguretat i higiene

    Les persones que accedeixin a l’Oficina Local d’Habitatge de Berga (Plaça Maragall, 1) hauran de fer ús de la mascareta i gel hidroalcohòlic per a la desinfecció de mans, obligatòriament. L’aforament màxim de l’espai per atendre els usuaris i usuàries és d’una persona. En tot cas, caldrà mantenir la distància social de seguretat de dos metres. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 10:30 a 14h i el dimecres, de 17 a 19h. El telèfon de contacte és el 93 822 20 73.



          10  11  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga