Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • Berga caminarà per vèncer el càncer infantil durant la 4a caminada solidària ‘Pas a Pas’ que es farà el 15 de març
    Data de publicació: 03.03.20

    El càncer infantil és una malaltia que té una incidència molt baixa en relació al càncer que afecta les persones adultes i, per això, és una malaltia que es considera minoritària en el conjunt de la població. Una de les característiques del càncer infantil és que requereix unes teràpies i uns tractaments diferents als que s’apliquen a les persones adultes. Això genera la necessitat d’impulsar recerques específiques, ja que cada vegada que es diagnostica un cas nou, cal analitzar-ne les característiques per ajustar el pronòstic i determinar la millor estratègia terapèutica que permeti combatre la malaltia. Actualment, al Berguedà hi ha 6 infants afectats de càncer infantil. Per tal de conscienciar els veïns i veïnes sobre aquesta malaltia i contribuir a què tots els nens i nenes tinguin accés a un diagnòstic i un tractament adequat, Ginkgo i l’Ajuntament de Berga organitzen la 4a edició de la caminada solidària ‘Pas a Pas’, que es portarà a terme el 15 de març. L’esdeveniment s’emmarca en els actes impulsats per l’Associació de Persones Afectades de Càncer al Berguedà per commemorar el Dia Internacional del Càncer Infantil, que es va celebrar el passat 15 de febrer. La prova esportiva mantindrà el mateix format que en les edicions anteriors, però s’incrementaran les activitats paral·leles adreçades al públic infantil. La presidenta de Ginkgo, Aurora Fernández, i el regidor de Drets Socials de l’Ajuntament de Berga, Ivan Sànchez, han fet una crida a participar-hi i superar la previsió de 700 persones participants.

    Passes solidàries que creen consciència

    La caminada ‘Pas a Pas’ és una prova esportiva apte per a tothom que es realitzarà el diumenge, 15 de març, a les 10 del matí. L’activitat començarà i acabarà a la plaça Font del Ros i consistirà en completar una ruta d’uns 6 quilòmetres de distància al voltant de la Serra de Noet. L’esdeveniment comptarà amb activitats de dinamització al llarg del matí i s’oferirà un esmorzar calent a les persones participants que hagin completat el recorregut de la caminada. El regidor Ivan Sànchez ha aprofitat l’ocasió per posar en valor l’itinerari de la prova. El regidor ha explicat que la caminada suposa “una bona oportunitat per apreciar els elements que integren un camí que està ple de flora i fauna i que també compta amb elements històrics com per exemple, la Creu de la Pinya que és on va acabar la Primera Carlinada o la Serra de Noet que va ser un punt de defensa durant les guerres carlines i la Guerra Civil”.

    Una festa per a nens i nenes

    Enguany, l’organització ha ampliat l’oferta d’activitats complementàries de la caminada amb la voluntat de convertir l’esdeveniment en una jornada festiva festiva i, per això, des de l’entitat es demana que els infants que vulguin hi acudeixin disfressats. L’acte comptarà amb un grup d’animació integrat per diversos membres de l’Agrupació Teatral La Farsa que s’encarregaran de dinamitzar el matí juntament amb els Gegants de la Font del Ros, que podran ser portats pels infants. A més, es realitzaran exhibicions de hip hop, a càrrec del gimnàs PratSalut de Prats de Lluçanès i també hi haurà una parada de baldufes i contes de segona mà.

    Inscripcions per formar part de la caminada solidària

    Per participar a la quarta caminada solidària per donar visibilitat al càncer infantil caldrà inscriure’s prèviament al local de l’entitat situat a Cal Fàbregas, número 2 (als quatre cantons del C/ Ciutat). El local estarà obert els dimarts, 3 i 10 de març, de 5 a 8 de la tarda. El donatiu per participar a l’activitat serà de 10€ per a les persones majors de 12 anys i l’import es destinarà íntegrament a la unitat d’investigació del càncer infantil de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. El dissabte, 14 de març, es farà l’entrega de les bosses d’obsequi als participants, de 6 de la tarda a 9 del vespre, a l’Hotel d’Entitats.

    La singularitat dels cartells

    La caminada solidària compta amb 700 cartells diferents que han estat elaborats per l’alumnat de les cinc escoles berguedanes, a les quals, assisteixen els infants afectats de càncer. Ginkgo va proposar la col·laboració als centres i les associacions de mares i pares de les escoles que han respost positivament. Aurora Fernández ha esmentat que la iniciativa de dissenyar els cartells ha estat “un petit homenatge pels infants afectats, però també pels seus companys i companyes d’escola”. Els centres que han col·laborat en l’elaboració del material de difusió de la caminada han estat l’Escola Xarxa de Berga, l’Escola Princesa Làscaris de Casserres, l’Escola d’Olvan, l’Escola Sant Salvador de Cercs i l’Escola Alfred Mata de Puig-reig.

    Iniciatives solidàries que traspassen la comarca

    La caminada ‘Pas a Pas’ d’enguany ha traspassat el Berguedà i comptarà amb la implicació del Club Barcelona Trail Runners que realitzarà una donació de 1.000€. Diversos membres de l’entitat barcelonina s’han sumat a la iniciativa impulsada pel president, Raúl Romero, d’aportar un euro per cadascun dels 160 quilòmetres que conformen la prova ‘100 millas Sierras del Bandolero’ que disputaran a Cadis del 6 al 8 de març.



  • Berga obre la sol·licitud per ocupar la via pública durant la diada de Sant Jordi de 2020
    Data de publicació: 03.03.20

    L’Ajuntament de Berga ha obert el termini per sol·licitar l’ocupació de la via pública durant la celebració de la festa de Sant Jordi de 2020. Les persones o entitats interessades en disposar d’una parada o estand per vendre roses o llibres al carrer durant la diada d’enguany, podran tramitar les peticions mitjançant la presentació d’una instància específica fins al 31 de març.

    Autorització específica per a l’activitat

    La instal·lació d’una parada de venda de productes relacionats amb la festivitat de Sant Jordi requereix una autorització específica anomenada ‘Llicència d’ocupació de la via pública per a llocs de venda eventuals’. El document està disponible a l’apartat ‘Tràmits i gestions’ del web municipal. En la sol·licitud de l’espai caldrà indicar el tipus de parada que es vol muntar, és a dir, si es vol destinar a la venda de llibres, roses, ambdós productes o altres articles relacionats amb la diada. Tanmateix, serà necessari especificar la ubicació i la mida de l’estand, així com l’horari d’ocupació de l’espai en qüestió. A més, serà imprescindible adjuntar la carta d’autoliquidació tributària que és el document que acredita que s’ha abonat la taxa corresponent per portar a terme l’activitat.

    Tramitació presencial o electrònica

    En compliment de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones jurídiques i les entitats sense ànim de lucre han de realitzar la sol·licitud de forma telemàtica, mentre que les persones físiques poden tramitar-ho online o presencialment, a través de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) situada a l’Ajuntament de Berga (Plaça de Sant Pere, 1). L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia, i el dilluns de 5 a 7 de la tarda.



< Anterior  ...      10  11  12  13  14  15  16  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga