Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • La Policia Local crea una Unitat de Proximitat per incrementar la qualitat dels serveis prestats a la ciutadania
    Data de publicació: 13.01.21

    La Policia Local de Berga ha impulsat la creació d’una Unitat de Proximitat per oferir una major qualitat dels serveis d’assistència a les persones, així com per fer-ne el seguiment. Es tracta d’un servei creat el passat mes de desembre per apropar-se a la ciutadania i donar una resposta de qualitat, efectiva i preventiva. La unitat està formada per tres agents que realitzen aquestes tasques en els torns de servei ordinaris. La Unitat de Proximitat té l’objectiu d’assolir una major cohesió social, identificar les problemàtiques que afecten la comunitat, propiciar solucions en la mediació de conflictes i millorar la qualitat i la satisfacció de les persones en relació als serveis policials prestats, entre d’altres. Des de la posada en marxa d’aquesta unitat, l’1 de desembre de 2020, s’han completat 8 serveis i s’ha iniciat la gestió de 3 serveis més.

    Tipologia de serveis de proximitat

    La Unitat de Proximitat de la Policia Local atén diferents tipus de serveis relacionats amb el veïnatge, el comerç o el trànsit. Per exemple, en el cas de produir-se un accident de trànsit rellevant que hagi requerit la intervenció policial, els i les agents de proximitat es posen en contacte amb les persones accidentades per fer-ne un acompanyament posterior i efectuar diferents gestions administratives relacionades amb l’assistència de les companyies asseguradores, l’atenció mèdica, etc.

    D’altra banda, la Unitat de Proximitat treballarà de forma conjunta amb els Mossos d’Esquadra en la realització de sessions informatives en matèria de seguretat als centres escolars, les persones grans o els comerços.

    La Unitat de Proximitat en xifres

    Des de l’entrada en funcionament de la Unitat de Proximitat s’han gestionat i completat 8 serveis complets. En concret, s’han realitzat serveis relacionats amb accidents de trànsit (3), serveis de veïnatge (2), trobades amb associacions de veïns i veïnes (1), visites a bars i comerços (1) i accions amb Mossos d’Esquadra (1).

    Les persones que necessitin contactar amb aquesta unitat poden fer-ho a través de les adreces de correu electrònic proximitatpl@ajberga.cat i policialocal@ajberga.cat o al telèfon 93 821 04 27.



  • Comunicat sobre la incidència de la Covid-19 a Berga (11/01/21)
    Data de publicació: 11.01.21

    L’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, i el regidor de Drets Socials, Ivan Sànchez, han comparegut de forma virtual aquest dilluns, 11 de gener, per actualitzar la informació sobre l’evolució de la pandèmia a la ciutat. Els representants municipals han repassat l’afectació de la pandèmia als centres residencials de gent gran, la pressió hospitalària al centre sanitari d’àmbit comarcal i els serveis efectuats pels cossos policials en matèria de restriccions per la Covid-19. També han informat sobre el procés de vacunació realitzat als centres residencials i sanitaris de la ciutat al llarg de la setmana passada.

    Afectació municipal de la Covid-19

    La informació actualitzada al web de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (11/01/21) mostra que la ciutat de Berga ha registrat 42 casos positius diagnosticats amb PCR els últims 7 dies (-31) i també s’han comptabilitzat 112 casos en els darrers 14 dies (-40). Actualment, l’índex de risc de brot és de 551.09 punts. Es tracta d’un nivell considerat molt alt, que ha disminuït respecte la setmana anterior (759.29). La taxa de reproducció de l’epidèmia ha crescut fins a 0.99 punts. Aquest índex s’obté de la mitjana de persones que s’infecten a partir d’un mateix cas. Si aquest valor se situa per sobre d’1, l’epidèmia creix, mentre que si es troba per sota d’1, l’extensió del virus baixa.

    El regidor de Drets Socials, Ivan Sànchez, ha expressat que “tot i que la taxa de reproducció de la pandèmia es mantingui per sota de 1, no ens podem relaxar i cal seguir complint les restriccions establertes pel Departament de Salut i seguir sent corresponsables”.

    Incidència a les residències

    Montse Venturós ha comentat que la situació a ambdues residències s’ha mantingut estable i inalterable durant els últims set dies. D’una banda, la residència Sant Bernabé compta amb 42 usuaris i usuàries, no s’han detectat casos amb diagnòstic positiu i no s’han registrat defuncions. Tampoc hi ha casos amb diagnòstic positiu entre el personal laboral. Això ha fet que la residència pugui mantenir-se lliure de casos de Covid-19.

    Venturós també ha confirmat que la residència Nostra Senyora de Queralt (Germanetes) continua sense registrar casos positius entre les persones residents i el personal laboral. Aquestes dades permeten al centre residencial mantenir el distintiu de residència neta o verda.

    Vacunació a les residències i centres sanitaris

    L’alcaldessa ha confirmat que del 7 al 9 de gener es va portar a terme la vacunació als centres residencials i sanitaris de la ciutat. En concret, la vacuna de la Covid-19 s’ha subministrat a la totalitat d’usuaris i usuàries de la residència Sant Bernabé i la residència Nostra Senyora de Queralt, així com al personal sanitari d’aquests dos centres. El personal sanitari del CAP Berguedà i l’Hospital Sant Bernabé-Salut Catalunya Central també ha estat sotmès al procés de vacunació.

    El regidor de Drets Socials, Ivan Sànchez, s’ha mostrat satisfet per l’inici de la vacunació als centres residencials i ha esmentat que “això suposarà un abans i un després en l’evolució de la pandèmia”.

    Hospital Sant Bernabé

    Les dades facilitades per l’Hospital Comarcal Sant Bernabé amb data de 8 de gener, mostren que el centre sanitari comptava amb 18 pacients ingressats amb diagnòstic de Covid-19. Això suposa un increment de 4 pacients respecte de la setmana anterior. Durant la setmana passada, van ingressar 16 pacients per Covid-19, es van donar 7 altes, es van registrar 4 trasllats a altres centres hospitalaris i es va produir 1 defunció. En referència al personal sanitari, es van comptabilitzar 7 casos de professionals que han estat confinats per haver estat en contacte amb persones portadores del virus.

    Serveis de la Policia Local

    El 7 de gener van entrar en vigor les noves mesures de contenció de la Covid-19 que s’aplicaran fins al 17 de gener de 2021 a tot Catalunya. Aquestes mesures afecten la interacció social, la mobilitat i l’activitat comercial i esportiva, entre d’altres. Les restriccions mantenen el toc de queda nocturn de 22 a 6 h i també es va establir el confinament perimetral municipal durant tota la setmana. En aquest sentit, es mantenen les tasques de vigilància i els controls efectuats conjuntament per la Policia Local i els Mossos d’Esquadra. Del 4 a l’11 de gener, la Policia Local ha efectuat 36 serveis ordinaris, la majoria dels quals han estat planificats. S’ha interposat 1 denúncia per incomplir les restriccions de mobilitat.





Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga