Inici

Notícies

Calendari Calendari
  • Horari dels serveis i equipaments municipals durant les festes nadalenques de 2018/2019
    Data de publicació: 20.12.18
    Els horaris d’alguns dels equipaments municipals es veuran alterats amb motiu del període de celebració de les festes nadalenques. D’una banda, l’Ajuntament de Berga romandrà tancat els dies 24 i el 31 de desembre. Els veïns i veïnes que hagin de realitzar qualsevol tipus de tràmit durant aquest dies, podran fer-ho a través dels canals alternatius següents:

    • Telemàticament, a la pàgina web del consistori (www.ajberga.cat) i a la seu electrònica municipal (https://www.seu-e.cat/web/berga/). Aquests serveis estaran actius les 24 hores del dia.

    • Presencialment, al registre auxiliar de la Policia Local situat a la plaça Doctor Saló i que romandrà obert de 9 del matí a 2 del migdia.

    La resta de dies, l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament estarà oberta en el seu horari habitual: de dilluns a divendres de 9 del matí a 2 del migdia i els dilluns, de 5 a 7 de la tarda.

    La Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet també realitzarà un horari especial durant el període nadalenc. L’espai estarà tancat el 24 i el 31 de desembre. La resta de dies, l’equipament obrirà els dilluns, els dimarts i els dijous, de 2/4 de 4 a 8 de la tarda. Els dimecres i els divendres l’edifici obrirà al públic de 10 del matí a 2/4 de 2 del migdia i de 2/4 de 4 a 8 de la tarda. Els dissabtes també hi haurà servei, de 2/4 de 10 del matí a 2/4 de 2 del migdia.

    L’Arxiu Comarcal del Berguedà estarà tancat des del 24 de desembre fins a l’1 de gener i reprendrà el servei el 2 de gener en el seu horari habitual. L’Arxiu obre els dilluns, de 9 del matí a 3 de la tarda; els dimarts, els dimecres i els divendres, de 9 del matí a 2 del migdia i de 2/4 de 4 a 6 de la tarda i els dijous, de 9 del matí a 5 de la tarda.

    Finalment, l’Oficina de Turisme de Berga tancarà només els dies festius. La resta de dies es mantindrà l’horari habitual d’obertura: de dilluns a dissabte de 10 del matí a 2 del migdia, els diumenges i festius, d’11 del matí a 2 del migdia. A més, també s’obre els divendres, els dissabtes i els diumenges, de 5 a 8 de la tarda.
  • Resum del Ple de la Corporació 2018/16
    Data de publicació: 20.12.18
    Els membres del Ple de la Corporació s’han reunit aquest vespre en sessió extraordinària per tractar diversos temes abans que finalitzi l’any 2018. L’acte ha començat amb noves mostres de suport per part de la majoria de regidors i regidores a les persones que segueixen empresonades i exiliades a causa del procés d’autodeterminació de Catalunya.

    El primer punt de l’ordre del dia ha estat l’aprovació de la xifra anual de població del municipi registrada en data d’1 de gener de 2018. En aquest cas, el nombre total d’habitats de la ciutat de Berga és de 16.200 habitants, el que suposa un augment de 85 habitants respecte el 2017. Cal destacar que de les 16.200 persones empadronades a Berga, 8.225 són dones i 7.975 són homes. Es tracta d’unes dades que responen al procés de revisió efectuat per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Berga. L’aprovació s’ha fet per unanimitat dels grups municipals representats al plenari.

    Posteriorment, s’ha portat a terme la ratificació de l’acord adoptat per la mesa general de negociació sobre el complement vinculat a la incapacitat temporal del personal del consistori. En aquest cas, els membres de la mesa formada per representants de l’Equip de Govern i dels delegats de personal, van acordar la compensació íntegra del sou dels empleats públics des del primer dia en què es produeix una situació de baixa temporal per part dels treballadors i treballadores. La ratificació de l’acord s’ha fet per unanimitat.

    Per últim, s’ha aprovat la liquidació del pressupost general de l’Ajuntament de Berga, així com dels organismes autònoms i de l’empresa municipal BRG Serveis corresponent a l’exercici econòmic de 2017. El regidor de l’àrea Econòmica, Francesc Ribera, ha presentat les dades corresponents als comptes de l’any passat. La liquidació del pressupost inclou un balanç de la situació econòmica del consistori. Ribera ha fet referència a l’estratègia de contenció i a l’optimització dels recursos que ha portat a terme el consistori per tal de continuar reduint el deute endèmic que arrossega l’ens local des de fa anys. Així doncs, l’Ajuntament de Berga tancarà els comptes de 2017 amb un deute que se situa en uns 14 milions d’euros. Això suposa un rebaixa del deute de 2 milions d’euros respecte el 2016, però que no es reflecteix en els números presentats, ja que cal sumar-hi 1’6 milions d’euros corresponents al retorn del préstec de l’IDAE pel canvi de l’enllumenat públic que s’està finançant amb l’estalvi generat. A més, també cal afegir-hi el refinançament de diversos crèdits entre els que s’inclouen 427.000€ relatius a la instal·lació de gespa artificial del camp de futbol que estava imputat al club i que ha acabat assumint el consistori com a avalador d’una subvenció que no va arribar mai i que prové de la legislatura de 2003-2007. La liquidació del pressupost de 2017 ha estat aprovada amb els vots favorables de la CUP, el PDeCAT-CDC, d’ERC i el PSC.

    Visualitza la retransmissió del Ple de la Corporació realitzada per TV Berguedà



< Anterior  ...          10  11  12  ...  Següent >

Ajuntament de Berga · Plaça de Sant Pere, 1 · 08600 Berga
Tel. 93 821 43 33 · Fax. 93 821 17 87 · berga@ajberga.cat
Amb la col·laboració:  Ajuntament de Berga