Data de publicació: 27.12.11
Durant el Ple extraordinari fet a l’Ajuntament de Berga en motiu de l’aprovació dels pressupostos abans de finalitzar l’any 2011, l’equip de govern ha presentat els pressupostos per l’any vinent, que es poden consultar a la web de l’Ajuntament de Berga.
Amb la mirada fixada en la contenció de la despesa, l’Ajuntament de Berga apostarà, com ja ha començat a fer, per una optimització de recursos mitjançant canvis en la gestió de les regidories. En aquest sentit, es considerarà cada àrea com a centre de cost, fet que ha de contribuir també a impulsar la recuperació.
Els pressupost pel 2012, que és d’uns 14 milions d’euros, dels quals 3,5 es destinaran a inversions, s’ha elaborat pensant especialment en el manteniment dels serveis a les persones i en el manteniment d’uns serveis bàsics de qualitat com són el bus urbà, la seguretat ciutadana, la neteja viària o la millora de la via pública, entre d’altres.
A banda de l’aprovació de pressupostos, que s’ha fet amb els vots en contra de la CUP, el PP i el PSC, durant el ple també s’ha aprovat, amb els vots en contra de la CUP i amb l’abstenció del PP i el PSC, el reconeixement de crèdits extrajudicial.
Per unanimitat s’ha aprovat la modificació puntual del POUM referent a equipaments.
A banda, també s’ha pres coneixement de la renúncia del regidor Jaume Vima del càrrec de regidor de l’Ajuntament de Berga, que ha de permetre tramitar les credencials perquè la nova regidora pugui prendre possessió del càrrec.
El darrer punt del ple s’ha centrat en la proposició conjunta de tots els grups polítics de l’Ajuntament de Berga de sol•licitar la integració del laboratori del Centre d’atenció primària de Berga a l’Hospital Comarcal Sant Bernabé. Concretament, els punts acordats han estat reclamar a l’Institut Català de la Salut i a CatSalut la unificació del laboratori del Centre d’atenció primària de Berga amb el de l’Hospital Comarcal Sant Bernabé de Berga i destinar-hi els recursos necessaris; sol•licitar al Servei Català de la Salut i l’Institut Català de Salut que l’atenció a l’usuari no es vegi afectada i es garanteixi la qualitat del servei i les extraccions; sol•licitar al Servei Català de la Salut una reunió amb el Patronat de l’Hospital Sant Bernabé de Berga per tal d’arribar a acords per planificar la sanitat del Berguedà, especialment en la unificació dels laboratoris; i comunicar aquest acord a l’ICS i al Servei Català de la Salut de la Generalitat de Catalunya.