Com realitzar el tràmit:
1. QUÈ ÉS?
- Aquest tràmit permet realitzar la sol·licitud d'autorització per a l'ocupació temporal de la via pública amb motiu de la realització d'obres amb:
- Tanques de precaució.
- Runes en sac.
- Runes en contenidors.
- Altres instal·lacions annexes a la construcció.
- Instal·lació de grues desmuntables, bastides o elements anàlegs.
- Mitjans auxiliars en general.
- Les ocupacions que tinguin afectacions del trànsit, caldrà sol·licitar-los mitjançant el tràmit “TR015 Autorització d’ocupació de la via pública per tall de carrer o senyalització excepcional”.
Es tracta d'autoritzar a particulars i empreses constructores l'ús privatiu d'un tram de calçada, sempre i quan les obres que es realitzin hagin obtingut la preceptiva llicència municipal.
- En el cas de les tanques de precaució, runes en sac o contenidors i altres instal·lacions annexes a la construcció, cal complir els requisits següents: 1, 2, 3, 4 ,6, 10 i 11.
En el cas de la reserva d'estacionament, cal complir els requisits següents: 5, 6, 7, 8 i 9.
En el cas de grues desmuntables, bastides o elements anàlegs, cal complir el requisit 4.
- La vorera haurà de tenir una amplada mínima fixada per les ordenances municipals i s'haurà de garantir un pas mínim lliure d'obstacles per a vianants.
- L'espai d'ocupació haurà de limitar-se al que fixin les ordenances municipals.
- La senyalització de la zona va a càrrec del sol·licitant, i s'ha d'ajustar a les instruccions dels serveis tècnics.
- S'ha de disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia.
- La reserva d'estacionament tindrà una franja horària assignada, en funció de les ordenances municipals.
- El període d'autorització no superarà mai el venciment d'execució de les obres.
- En cap cas la zona de càrrega i descàrrega pot estar ocupada per materials de construcció, ni ésser utilitzada per l'estacionament de vehicles del personal de l'obra.
- En cas que hi hagin vehicles particulars ocupant la zona, només podran ser retirats per la grua municipal.
- Finalitzades les obres o el període d'autorització, el sol·licitant ha de retirar la senyalització i reposar correctament la vorera, i acreditar-ho mitjançant fotografies adjuntes a la renúncia.
- Els sacs de runes s'han de retirar de la via pública durant les 24 hores posteriors a la finalització de la llicència, o una vegada plens.
- S'han de protegir o tapar especialment quan els materials abocats siguin susceptibles de produir pols, bafs, etc.
- Els documents a aportar en tots els casos són: Documents 1 i 2.
En cas de grues i bastides d’alçada de treball igual o superior a 6,00 m o elements anàlegs, cal aportar els documents 3, 4, 5, 6 i 8.
En el cas de les tanques de precaució, runes en sac o contenidors, altres instal·lacions annexes a la construcció o reserva d'estacionament, cal aportar document 7.
- Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE o jurídica-NIF), o bé dades i autorització de la persona que la representi.
- Llicència d'obres.
- Dos exemplars visats del projecte tècnic de la instal·lació de bastida o grua, si s’escau.
- Full d'assumpció tècnic de direcció dels treballs de muntatge i desmuntatge de la bastida o d’instal·lació de grua, si s’escau, i visat.
- Assegurança de responsabilitat civil (últim rebut).
- Certificat segellat per una EIC (Entitat d'Inspecció i Control) sobre el compliment de les mesures de seguretat.
- Descripció, en el format que indiqui l'Ajuntament, de l'ocupació de la via pública que es vol realitzar (plànol de l'emplaçament o captura fotogràfica, mida del mobiliari i elements accessoris, tanques, sacs, etc.).
- Descripció dels elements de mobiliari urbà, arbrat i instal·lacions públiques en general afectades per l’ocupació i definició de les mesures de protecció a adoptar.
2. DESCARREGA EL FORMULARI
Descarregar el següent formulari i omplir-lo adequadament amb les dades demanades.
3. TRAMITACIÓ
- Omplir el formulari d’instància genèrica que trobarà en el següent enllaç, i adjuntar:
- El FORMULARI SOL·LICITUD
- Tota la DOCUMENTACIÓ digital que requereixi aquest tràmit.
* ABANS d’ENVIAR el formulari és OBLIGATORI ADJUNTAR tota la DOCUMENTACIÓ.
* En cas que FALTI alguna de la documentació requerida, NO ES TRAMITARÀ la petició.
RECOMANACIONS ABANS DE REALITZAR LA TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA
- En el cas d’una persona física, pot presentar el formulari sol·licitud, degudament omplert, i adjuntant tota la documentació necessària a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Berga.
- En el cas d’una persona física, es pot fer també presentant la documentació certificada a les oficines de correus a l'adreça:
Att. Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
Ajuntament de Berga
Pl. Sant Pere, 1
08600 Berga (Barcelona)
4. PREU
Aquest tràmit està sotmès a taxes municipals.
El seu preu el pot consultar a l'ordenança fiscal núm. 14 a la web de l'Ajuntament de Berga: Ordenances fiscals
Aquestes taxes s’hauran de liquidar a l’atorgament de l’autorització, i dins del termini de trenta (30) posteriors a la notificació de la seva aprovació.
5. MITJANS DE PAGAMENT
Un cop rebuda la liquidació corresponent (correu ordinari o telemàtic, segons el cas) i d’acord amb la Llei 39/2015, l’execució del pagament, llevat que es justifiqui la impossibilitat de fer-ho, s’ha de realitzar utilitzant algun dels mitjans electrònics següents:
- Targeta de crèdit o dèbit
El deute derivat d’aquestes liquidacions s’ingressarà a les dependències municipals, a la unitat administrativa de Tresoreria, en l’horari de Caixa, el qual és de 10 a 14 hores, de dilluns a divendres, en raó a la data de pràctica de la seva notificació.
- Transferència bancària
S’efectuarà al número de compte: ES91 0182 6035 4402 0298 5202, de l’entitat BBVA, especificant clarament dins el Concepte de la transferencia el corresponent Número de liquidació tributària.
6. MÉS INFORMACIÓ