Resum del ple de la corporació corresponent a la sessió ordinària de maig de 2025

Última revisió 08-05-2025 22:57
08/05/2025

L’Ajuntament de Berga ha celebrat aquest dijous 8 de maig, la sessió ordinària del ple municipal en què s’han tractat diferents qüestions relacionades amb la ciutat.

L’alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha disculpat les absències del regidor Abel García (PSC) i la regidora Ariadna Herrada (PSC), que no han pogut assistir a la sessió.  

Acta sessió anterior

El ple ha començat amb la lectura i aprovació de l’acta de l’última sessió celebrada al consistori. Es tracta de la sessió ordinària del 3 d’abril de 2025.

Reconeixement extrajudicial de crèdit

En aquesta sessió s’ha presentat una proposta de reconeixement extrajudicial de crèdit (REC) vinculada a diferents àrees per imputar en el pressupost corrent les obligacions de pagament de despeses compromeses indegudament. Es tracta de despeses relacionades amb serveis de caràcter essencial i necessari que deriven de contractes licitats i formalitzats, la vigència dels quals ha finalitzat o sense haver efectuat la licitació del contracte quan era preceptiu. L’import total de la proposta és de 1.250 €La proposta de REC ha estat aprovada amb els vots favorables de la CUP (6) i ERC (2), les abstencions de JxB (4) i BeGI (2) i el vot contrari del PSC (1).

Assignació de la gestió delegada de la residència

En la sessió ordinària del mes de gener es va aprovar la proposta que recollia les bases reguladores i condicions tècniques per convocar un procés de concurrència competitiva per gestionar la Residència Sant Bernabé en el qual podien concórrer les entitats adherides a la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública que hi estiguin interessades. Un cop expirat el termini d’exposició pública, la posterior valoració d’ofertes presentades per part del Comitè de Provisió de Serveis Socials, la notificació de la proposta guanyadora i la finalització del període d’al·legacions, cal ratificar-ho en sessió plenària. La proposta contempla assignar la gestió delegada de la residència municipal a l’empresa Vida Sènior Vilanova, SL durant un període de 4 anys, prorrogable bianualment fins a 10 anys. La gestió per part d’aquesta empresa es farà efectiva a partir de l’1 de juny de 2025. La proposta ha estat aprovada per unanimitat.

Resolució d’al·legacions sobre el Reglament de teletreball

En la sessió ordinària celebrada el passat mes de desembre es va efectuar l’aprovació inicial del Reglament de teletreball de l’Ajuntament de Berga. El reglament té l’objectiu de regular la prestació de serveis en la modalitat de teletreball, entesa com a forma d’organització del treball, en virtut de la qual una part de la jornada laboral es desenvolupa de manera no presencial fora de les dependències del consistori i mitjançant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. La proposta aprovada inicialment estableix fer una jornada sencera de teletreball a la setmana i dues jornades addicionals al mes

Durant el període d’exposició pública, els delegats de personal del consistori van presentar al·legacions referents al nombre de jornades de teletreball i la combinació de la modalitat de treball presencial i a distància en determinats casos. En concret, demanen poder fer dos dies de teletreball a la setmana; establir un règim d’autoritzacions excepcionals que permetin fer més de dos dies de teletreball a la setmana de forma justificada per motius de conciliació familiar o de salut del treballador/a; i la possibilitat de combinar el treball presencial i el teletreball en una mateixa jornada en casos justificats per situacions familiars concretes.

La proposta contempla desestimar les al·legacions presentades i aprovar definitivament el Reglament de teletreball de l’Ajuntament de Berga. Aquesta proposta ha obtingut els vots favorables de JxB (4), el PSC (1) i BeGI (2) i els vots contraris de la CUP (6) i ERC (2). Per tant, la desestimació de les al·legacions i l’aprovació del Reglament de teletreball no han prosperat.

Revisió d’ofici de l’articulat del conveni de condicions laborals

En aquesta sessió s’ha presentat una proposta per iniciar el procediment de revisió d’ofici per declarar la possible nul·litat de ple dret d’una de les previsions contingudes a l'article 43.3 de l’Acord regulador de les condicions de treball dels empleats/ades públics/ques de l’Ajuntament de Berga 2022-2025. Es tracta de l'increment d'un punt del complement de destí d’un treballador/a que acrediti 60 hores de formació realitzades, relacionades amb el seu lloc de treball, durant un període de tres anys, a comptar des de l’entrada en vigor del conveni o des de l’inici de la seva prestació de serveis a la corporació si és posterior, fins a arribar al màxim del seu grup de classificació professional. L’increment s’aplicarà a l’inici de cada nou període de tres anys.

La revisió d’ofici està motivada perquè no s’ha desenvolupat la legislació estatal i autonòmica referent a la carrera horitzontal dels funcionaris en què es determina el sistema de graus, categories o esglaons d’ascens i el fixament de la remuneració de cadascun d’ells. Per tant, l’article no es podria aplicar tal com preveu el conveni. La proposta d’iniciar el procediment de revisió d’ofici de l’article esmentat del conveni ha estat aprovada amb els vots favorables de la CUP (6), ERC (2), JxB (4) i el PSC (1) i el vot contrari de BeGI (2).

Donacions de compte

En la part de control de la sessió plenària s’ha dut a terme la donació de compte de les disposicions d’alcaldia i de la Junta de Govern Local adoptades des de la darrera sessió ordinària.

També s’ha dut a terme la donació de compte de la delegació de la competència per a l’autorització de matrimoni en la regidora Judit Vinyes per tal d’oficiar un matrimoni civil el pròxim mes de juliol.

A més, s’ha fet la donació de compte de la liquidació del pressupost de l’ajuntament i els seus ens dependents corresponent a l’exercici econòmic de 2024 i de l’informe sobre el personal eventual corresponent al primer trimestre de 2025.

Precs i preguntes

Un cop finalitzada la part de control s’ha donat pas al torn de precs i preguntes per part dels diferents grups municipals a l’oposició.

El grup municipal Junts per Berga ha formulat preguntes sobre filtracions d’aigua en alguns pàrquings privats situats a la zona del passeig de la Indústria; l’arranjament de forats a la via pública, els criteris de selecció de la tipologia de parades d’alimentació de la fira de Patum; el balanç de la Fira de Maig d’enguany; la planificació d’actuacions de manteniment a la ciutat; impulsar un front comú amb altres capitals de comarca per reclamar la millora de les comunicacions amb poblacions veïnes com Vic i Prats de Lluçanès, així com la implementació de la T-Mobilitat al Berguedà; el seguiment de les accions acordades durant la reunió de seguretat amb el veïnat; la tramitació de l’ordenança de circulació, vianants i vehicles; l’habilitació d’una zona d’estacionament limitat a la plaça Dr. Saló o una altra zona propera a la plaça de Sant Pere; la renovació de la superfície de la pista de tenis; el projecte per fer efectiu l’abastiment d’aigua a Queralt, la previsió de resolució del litigi judicial d’InbergaTur i la gestió de l’Hotel Berga Park i l’hostatgeria de Queralt.    

El grup municipal del PSC ha fet preguntes sobre el servei que dona la Policia Local a la ciutadania i la manca d’efectius disponibles; l’endarreriment en el pagament de les nòmines del mes de maig; la ubicació de la creació d’un parc infantil amb elements de joc inclusius; l’actualització del contracte de gestió del servei públic d’abastament domiciliari d’aigua potable, l’ajustament de les quantitats de coca i xocolata desfeta de la festa de Sant Marc, l’arranjament de la plaça de Santa Eulàlia i les actuacions que va portar a terme l’Ajuntament de Berga durant l’apagada general de subministrament elèctric que es va produir el passat 28 d’abril.

El grup municipal BeGI ha fet preguntes sobre la possibilitat de reactivar Ràdio Berga arran de l’apagada general de subministrament elèctric; la resolució judicial de la concessió de la ràdio municipal; la seguretat viària a la zona de plataforma única de la ronda Moreta, on conviuen vianants i vehicles; l’arranjament de forats a la via pública en diverses zones de la ciutat; l’embelliment de les rotondes i la col·locació de lletres amb el nom de la ciutat; la demanda d’implementació de la T-Mobilitat al Berguedà; el funcionament del funicular de Queralt; la reinstal·lació del quiosc de venda de l’ONCE situada al passeig de la Pau; la previsió d’inici de les obres d’urbanització dels Pedregals; la plantació d’arbrat al passeig de la Pau; la finalització i certificació de les obres de renovació de la gespa i altres millores del Camp Municipal d’Esports.

Preguntes de la ciutadania

La sessió ha finalitzat amb l’obertura del torn de preguntes dels veïns i veïnes als membres del consistori per donar compliment a un dels mecanismes que preveu el Reglament de Participació Ciutadana per fomentar la intervenció de la ciutadania en les sessions ordinàries del ple de la corporació.

En aquesta ocasió, el consistori ha rebut tres preguntes a través de l’adreça electrònica de Participació Popular. La primera qüestió fa referència a la manca de funcionament i manteniment d’alguns carregadors de vehicles elèctrics habilitats a la ciutat i la previsió de la posada en marxa dels carregadors habilitats a la zona d'aparcament de l’Hospital de Berga. La segona pregunta rebuda ha estat sobre la necessitat urgent d’arranjar els forats a la via pública i el manteniment de voreres per evitar caigudes i altres problemàtiques derivades del mal estat del paviment en diverses zones de la ciutat. La tercera pregunta fa referència a la infracció que es produeix a la cruïlla que uneix el capdamunt del carrer Barcelona i la ronda Moreta, en què alguns conductors no respecten el senyal de circulació d’aturar-se (STOP) que dona prioritat de pas als cotxes que circulen per la ronda Moreta.

En aquesta ocasió, no hi ha hagut intervencions del públic assistent.

Sessió ordinària del ple municipal de maig de 2025
Sessió ordinària del ple municipal de maig de 2025
Autor: Ajuntament de Berga

Vídeos

Ajuntament de Berga - Sessió ordinària del ple municipal (08-05-25)